Zo weer een update. Ik ben de afgelopen weken weer wat aan het hobbyen geweest, hier het resultaat. Ik ben begonnen met het verwijderen van de bovenste plaat om te kijken wat er voor roest onder zat dus met een puntlasboor eruit geboord.
En wat er onder zit ziet er dan zo uit. Dit komt omdat onder die 2 platen lekker veel water kan blijven staan
wat je niet weg krijgt en dan gaat het goed roesten. Dat is de reden ook dat ze bij alle 240z, 260z en 280z ook zo mooi weg rotten. Dus de nieuwe plaat die hier opkomt word rondom afgelast, in plaats van punt lassen, zodat er zeker geen water tussen kan komen.
|
Rotte stukken eruit geslepen en hiervan mooi een plaatje nagemaakt.
Zo dus! In de loods hebben we mooi een knipbank en een zetbank dus kunnen we het allemaal wel netjes krijgen.
Plaatje erin klaar voor het lassen.
Andere kant.
Gelast
Andere kant gelast.
Bewerkt met schuurschijf klaar voor een laagje epoxy.
Andere kant.
Totaal.
Epoxy.
Plaatje uit de USA erop gelast.
Deze plaatjes komen aan de onderkant te zitten in het midden, dit zorgt ervoor dat de
bovenplaat niet te zwak wordt.
Zo dus.
Puntlasboordje.
Met het opladen van het chassis heb ik een fout gemaakt. We hadden een kabel voor aan de balk gemaakt maar dat vond hij niet zo fijn dus heeft hij de balk wat fijn gedrukt en nu moet ik het dus weer gaan uit deuken. Meer werk voor niks!
Voorkant.
Zo komt de plaat eraf als je hem los boort nu het recht koppen nog.
Zo met deuk.
Zo zonder deuk met een hamer en een stuk ijzer gefixet :)
Tadaa weg deuk maar toen was het gas op voor het lassen :(
AAAH! Roest veel mensen rennen nu weg! Maar dit is puur gekomen doordat origineel uit de fabriek de gaten waar het water doorheen moet lopen dicht gekit zaten, zodat het water erin bleef staan en zo ging het roesten.
Malletje gemaakt.
Beetje krom getrokken door het lassen maar is ondertussen alweer niks van te zien.
afgewerkt.
Andere kant had precies het zelfde probleem.
En zo hangt/staat hij er nu bij :mrgreen:
Ik hoop er de komende week nog veel aan te kunnen doen!